Suche Partner




Suche Regionen

Alle Partner

Krušnohoří / Chemnitz
 

Krušnohoří / Chemnitz

Saské železniční muzeum Chemnitz-Hilbersdorf e.V.

Zertifizierungen - Sächs. Eisenbahnmuseum e.V.

Kontakty

Sächs. Eisenbahnmuseum e.V.
Chemnitz-Hilbersdorf
An der Dresdner Bahnlinie 130 c
09131 Chemnitz

Tel.: +49-371-46400622
Fax: +49-371-464-006-24


e-mail

akce

more events


Mit Dampf in die Bierstadt Altenburg

15.10.2022


Licht’lfahrt nach Olbernhau

03.12.2022

Popis

Chemnitz-Hilbersdorf

Prožít historii železnice

Saské železniční muzeum Chemnitz-Hilbersdorf představuje plošně největší, dodnes kompletně zachované a památkově chráněné železniční depo pro parní lokomotivy v Německu. Na základě svých exponátů názorně ukazuje vývoj železniční dopravy ve 20. století. Výstava se přitom zaměřuje především na Královskou saskou státní železnici (Königlich Sächsische Staatseisenbahnen) a Německou říšskou železnici (Deutsche Reichsbahn) do roku 1994 v Chemnitz a okolí. Spojení památkově chráněných budov, technických zařízení a historických vozidel propůjčuje muzeu jedinečnou atmosféru. Dvě výtopny s točnami o průměru 20 metrů a po 26 stáních, zařízeními na zásobování parních lokomotiv provozními látkami, např. uhlím a pískem, vodní jeřáby a dílna s historickým nářadím zůstaly zachovány.

Vozový park, který se rozhodně vyplatí zhlédnout, zahrnuje parní, dieselové a elektrické lokomotivy různých stavebních řad, jakož i historické osobní vagony a nákladní vozy. Některé lokomotivy pocházejí ze závodu založeného v Chemnitz Richardem Hartmannem. Rozlehlé zařízení pro polní lokomotivy s rozchodem 600 mm s různými lokomotivami a řadou vagonů patří k inventáři stejně jako několik modelových železnic. Zvláštností byly speciální historické jízdy parní lokomotivou 50 3648, kterou spolek vlastní, a muzejním vlakem. Od roku 2009 však postupně vypršela jejich povolení k provozu. V současné době se za vynaložení obrovského úsilí a vysokých nákladů pracuje na obnovení provozu. Členové spolku jsou optimističtí a věří, že kotel lokomotivy 50 3648 budou moci roztopit v roce 2014. Za provozem muzea stojí Spolek Saské železniční muzeum Chemnitz-Hilbersdorf e.V., který má zhruba 200 členů a od roku 1990 usiluje o zachování areálu i záchranu vozidel. Muzeum zve všechny přátele železnice a techniky od dubna do prosince o sobotách, nedělích a svátcích k příjemnému objevování jedinečných sbírek.

Sledovat

podrobné informace lze nalézt na internetových stránkách na adrese:

https://www.sem-chemnitz.de/category/aktuelles/
©
©

Vozidla

Vozidla Saské železniční muzeum Chemnitz-Hilbersdorf

Parní lokomotivy

Baureihe 50.35
Bauart 1´E h2
Einheits-Güterzuglokomotiven der Deutschen Reichsbahn, hergestellt von zahlreichen mitteleuropäischen Lokomotivfabriken, ca. 1.625 PS, ab 1956 von DR 208 Stück rekonstruiert

50 3648, Krupp, Essen, Baujahr 1941

50 3628, Maschinenfabrik Esslingen, Baujahr 1942, nicht betriebsfähig


Baureihe 52.80
Bauart 1´E h2
Güterzuglokomotive der Deutschen Reichsbahn, hergestellt von zahlreichen mitteleuropäischen Lokomotivfabriken, ca. 1470 kW, 1960 bis 1967 im Raw Stendal 200 Stück rekonstruiert

52 4924, Maschinenbau & Bahnbedarf AG Berlin, vormals O & K, Baujahr 1943 nicht betriebsfähig, Altbau-52er

52 8068, Jung, Jungenthal, Baujahr 1943, nicht betriebsfähig

52 8149, Hersteller Oberschlesische Lokomotivwerke AG Kattowitz, Werk Krenau, Baujahr 1944, als Kriegslok 52 3311, nicht betriebsfähig


Dieselové lokomotivy

Baureihe V 100
Bauart B’B’
vierachsige Streckendiesellokomotiven der Deutschen Reichsbahn, 1966 - 1985, ca. 1 Stück, VEB Lokomotivbau Elektrotechnische Werke (LEW) „Hans Beimler“ in Hennigsdorf, 1146 Stück, ca. 1100 KW

Hersteller VEB Lokomotivbau Elektrotechnische Werke (LEW) „Hans Beimler“ in Hennigsdorf
110 025 Baujahr 1967

Baureihe V 180 / 118
Bauart C´C´
Streckendiesellokomotiven der Deutschen Reichsbahn, 1966 - 1970, VEB Lokomotivbau „Karl Marx“ Potsdam-Babelsberg., 206 Stück, ca. 2 x 1200 PS

Hersteller VEB Lokomotivbau „Karl Marx“ Potsdam-Babelsberg
118 782 Baujahr 1969 nicht beriebsfäig
V 180 141 Baujahr 1966 nicht beriebsfäig

Železniční vůz

Baureihe VT 18.16 / 175
Bauart B'2'+2'2'+2'2'+2'B'
Dieselhydraulischer Schnelltriebzug (SVT) der Deutschen Reichsbahn, 1965-1968, ca. 8 Stück, VEB Waggonbau Görlitz, 2x736 kW

Hersteller VEB Waggonbau Görlitz
VT 18.16 Baujahr 1964

©