Suche Partner




Suche Regionen

Alle Partner

Saské Polabí / Dresden (Drážďany)
 

Saské Polabí / Dresden (Drážďany)

Zájmové sdružení parní lokomotivy Nossen a skupina výboru pro sociální jistoty železničářů

Kontakty

IG Dampflok Nossen e.V.
Döbelner Straße 19
01683 Nossen

Tel.: +49-35242-434980
Fax: +49-35242-434979


e-mail

akce

more events


abgesagt – Adventssonderzug nach Arnstadt

11.12.2022

Popis

Železniční depa Nossen

Zážitek parní lokomotivy v době Deutsche Reichsbahn (Německé říšské dráhy)

Nossen byl kdysi důležitým uzlem v železniční dopravě uprostřed Saska, kde se křižovaly dvě tratě na normálním rozchodu a do roku 1972 ještě úzkorozchodná trasa na rozchodu 750 mm – část rozsáhlé sítě kolem Wilsdruffu. Na počátku 70. let minulého století ztratil tento dopravní uzel postupně na významu. Toho si všimli i příznivci železnice a v polovině 90. let založili sdružení, které má za cíl zachování opravárenského závodu Nossen a železniční trasy Nossen – Freiberg (Sachsen). V opravárenském závodu Nossen je výstava cenných historických železničních vozidel, jednak parních a jednak dieselových lokomotiv a také dvě úzkorozchodné mašinky. Technické zázemí na provozování parních lokomotiv je ještě v provozuschopném stavu.

Ve spolupráci s firmou Wedler Franz Logistik GmbH & Co. KG je možné parní lokomotivy v rámci zvláštních jízd a výstav provozovat. Často projížděnou trasou je lokálka „Zellwaldbahn“ do Freibergu. Spolu s firmou Regio-Infra-Service Sachsen GmbH a pod vedením sdružení na podporu Zellwaldbahn e. V. je tato železniční trať o celkové délce 24 km udržována pro zvláštní a výletní vlaky v osobní dopravě, ale i jako výluková trasa pro nákladní dopravu. Uprostřed trasy se nachází stanice Großvoigtsberg, kde je sdružení na podporu Zellwaldbahn vlastníkem muzejního nádraží. Ve vstupní budově je situováno malé muzeum s výstavou o historii železnice kolem Nossen a prezentací historické železniční zabezpečovací techniky.
©

Postupu

Železniční trať Zellwaldbahn
Muzejní místo nossenského železničního depa

Umístění
Železnice Zellwald spojuje města Nossen a Freiberg. nachází se v centru Saska uprostřed tří velkých měst Lipsko - Drážďany - Chemnitz. Depa Nossen se nachází na severním konci Zellwaldbahn přímo na nádraží Nossen. 
©
©

Vozidla

Vozidla IG Dampflok Nossen

Parní lokomotivy

Baureihe 50.35
Güterzug Rekolokomotive der Deutschen Reichsbahn 1958-1962, Bauart 1´E h2, 208 Stück,
RAW Stendal, ca. 1760 KW

50 3610 Betriebsfähig
Baujahr 1941, Fabriknummer 12812, als 50 1768, Hersteller: Schichau/Elbing
Eigentümer Wedler & Franz GbR – Lokomotivdienstleistungen

Baureihe 52.80
Güterzug Rekolokomotive der Deutschen Reichsbahn 1960-1967, Bauart 1´E h2, 200 Stück,RAW Stendal, ca. 1470 KW

52 8047-4 zur Zeit nicht Betriebsfähig
Baujahr 1944, Fabriknummer 12812, als Kriegslok 52 6359,
Hersteller Berliner Maschienenbau-AG vormals L. Schwartzkopff,
Eigentümer IG Dampflok Nossen e.V.

52 8131-6 Betriebsfähig
Baujahr 1943, Fabriknummer 11229, als Kriegslok 52 3218,
Hersteller Jung,
Eigentümer Wedler & Franz GbR - Lokomotivdienstleistungen

Baureihe 23.10 / 35.10
Personenzuglokomotiven der Deutschen Reichsbahn, 1955 - 1959, Bauart 1´C1´h2,
113 Stück, LKM Babelsberg, ca. 1250 KW

35 1113-6  nicht Betriebsfähig
Baujahr 1959 Fabriknummer 122113 , als 23 1113
Hersteller LKM Babelsberg
Eigentümer DB Museum Nürnberg

Baureihe 03
Schnellzug- Rekolokomotive der Deutschen Reichsbahn 1969 und 1965, Bauart 2'C1
55 Stück, RAW Meiningen, ca. 1581 KW

03 2155-4 Betriebsfähig
Baujahr 1934, Fabriknummer 14476, aus
Hersteller Borsig, Rekonstruktion Meiningen 1975
Eigentümer: Wedler & Franz GbR - Lokomotivdienstleistungen

Dieselové lokomotivy

Baureihe V 100
vierachsige Streckendiesellokomotiven der Deutschen Reichsbahn, 1966 - 1985, Bauart B’B’,
1146 Stück, VEB Lokomotivbau Elektrotechnische Werke (LEW) „Hans Beimler“ in Hennigsdorf, ca. 1100 KW

110 101-3
Baujahr 1968 Fabriknummer 11939, VEB Lokomotivbau Elektrotechnische Werke (LEW) „Hans Beimler“ in Hennigsdorf
Eigentümer IG Dampflok Nossen e.V. im Einsatz für Wedler & Franz GbR Potsdam ( Lok 18)

Baureihe V 300
Sechsachsige Streckendiesellokomotive der Deutschen Reichsbahn, 1970- 1982, Bauart Co` Co` Umbau 1991-92 im Raw Cottbus mit 64 Stück, ca. 2200 KW Höchstgeschwindigkeit 140Km/h
Hersteller Lokomotivfabrik Lugansk (ehemals Woroschilowgrad)

234 304-4 nicht Betriebsfähig
Baujahr 1975 Fabriknummer LTS 0517,
Eigentümer: DB Museum Nürnberg

Malé lokomotivy
Im Bw Nossen sind zudem noch verschiedene Kleinlokomotiven der Baureihen V10B, N4 und Kö beheimatet.

Parní lokomotiva šev

Baureihe 99.77-79 (VII K)
Schmalspur- Einheitslokomotive der Deutschen Reichsbahn, 1952 – 1956, Bauart 1’E1’,
26 Stück, LKM Babelsberg, ca. 441KW

99 1778 nicht Betriebsfähig
Baujahr 1953, Fabriknummer 32017, LKM Babelsberg
Eigentümer SDG Sächsische Dampfeisenbahngesellschaft

©

Otevírací:

Předem si prosím domluvte schůzku e-mailem (info@bwnossen.de) nebo telefonicky (+4935242-434980)!