Dráha Wilder Robert („Divoký Robert“), jak místní láskyplně dráhu Döllnitzbahn nazývají, patří k nejoblíbenějším památkám v „Saském vřesovišti“ (Sächsisches Heideland). Funící zvuk staré parní lokomotivy chytí za srdce nejen děti, ale i dospělé.
Podle pověsti je jméno dráhy „Wilder Robert“ spojováno se strojvedoucím, který pracoval v prvních letech tohoto železničního provozu v městečku Mügeln a byl proslulý rychlou jízdou.
Kořeny této dráhy sahají do dávné minulosti. Vzhled trati a na ni ležícího nádraží Mügeln, které bylo kdysi jednou z největších úzkorozchodných železničních stanic v Německu, se však v posledních desetiletích několikrát změnil. Historie železniční dopravy této dráhy se začala psát v roce 1884 otevřením dočasné přepravy řepy.
V průběhu času se železniční síť v okolí Mügelnu krok za krokem dostavovala, až délky 91,7 km dosáhla svého největšího rozsahu.
Parní lokomotivy
Dieselové lokomotivy
199 030 Baujahr 1940, Simmering/66765, ex ÖBB 2091.010
199 031 Baujahr 1940, Simmering/66767, ex ÖBB 2091.012
199 032 Baujahr 1957, LKM/250027, ex DR 199 008
199 034 Baujahr 1981, FAUR/24059, ex PKP Lyd2-102, aktuálně vypnuto
Železniční vůz
VT 137 515 Baujahr 1995, Stahlbau Knotz (Wien), Bombardier Jenbacher Werke, 64 míst